Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009
Του νεκρού αδερφού
Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009
Ανάδειξη νέου Δ.Σ.
Διενεργήθηκε χτες, Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009 και ώρα 11π.μ. η εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Συλλόγου μας. Η ανταπόκριση των μελών στο κάλεσμα του Δ.Σ. ήταν όντως συγκινητική. Αφού διαπιστώθηκε η νόμιμη απαρτία, σύμφωνα με το καταστατικό λειτουργίας, έγινε ο απολογισμός δράσεων του απερχόμενου Δ.Σ. από τον Πρόεδρο του Συλλόγου και ο Οικονομικός απολογισμός από τον Ταμία. Μετά από αυτό και την ψήφιση των πεπραγμένων ακολούθησε η διαδικασία για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ.
Μετά την υποβολή των υποψηφιοτήτων και τη διεξαγωγή των εκλογών εξελέγησαν για το Δ.Σ. οι:
Κομζιάς Γεώργιος
Καστανάς Κωνσταντίνος
Σφυρής Γεώργιος
Λάτσινος Χρίστος
Μουρίκης Νικόλαος
Κοτσόργιου Κατερίνα
Μαντέλου Μαρία
Αναπληρωματικά μέλη:
Καραγιάννη Κατερίνα
Τσίντζου Μαριγώ
Για την ελεκτική επιτροπή εκλέγησαν οι:
Λουκάς Ιωάννης
Σκύρλας Ανδρέας
Κοτσόργιου Ιωάννα
Το νεοεκλεγέν Δ.Σ. θα συνέλθει σε σώμα την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2009
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009
Τσικνοπέμπτη

Το Δ.Σ. του Σύλλόγου μας σας καλεί την Τσικνοπέμπτη να τσικνίσουμε όλοι μαζί αυτή τη μέρα. Θα έχουμε έτοιμη την ψησταριά, παρτε τα κρεατικά σας και ελάτε να τα ψήσουμε στο κτήριο του Συλλόγου (Παλιό 2ο Δημοτικό Σχολείο) πίσω από το Δημαρχείο. Το κρασί θα μας το προσφέρει το Οινοποιείο Μύρκα. Ώρα προσέλευσης μετά τις 6 μ.μ.
Σας περιμένουμε!
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
Κοπή πίτας
Το φλουρί της πίτας έπεσε στο μικρό μαθητή του χορευτικού Γιάννη Αναστασόπουλο και αντιστοιχούσε σε δύο όμορφα βιβλία. Του ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερός τη ζωή του, όπως και σε όλα τα παιδιά!
Το Δ.Σ .του Συλλόγου εύχεται σε όλους καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία!
Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009
Δραστηριότητες Φεβρουαρίου


Εγγραφή νέων μελών
Απολογισμός απερχόμενου Δ. Σ.
Διενέργεια Εκλογών για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.
Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009
Του Νεκρού Αδερφού
Tο τραγούδι Του νεκρού αδελφού έρχεται βαθιά μέσα από την εθνική ενδοχώρα. Οι ομηρικοί και οι τραγικοί μύθοι της κλασικής εποχής περνούν – μετά τη διάσπαση της τραγωδίας σε διαλογικά και ασματικά μέρη – στην τραγική παντομίμα, το ορχηστρικό, και το μιμητικό δράμα των ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων, για να τους παραλάβουν ορχήστρες, τραγωδοί, ραψωδοί και μουσικοί για να δημιουργήσουν αυτό που ονομάζουμε λαϊκή παράδοση. Αυτοί θα τους διαδώσουν στους λαούς της Βυζαντινής επικράτειας και έτσι παραφθαρμένοι από τη λαϊκή επεξεργασία θα περάσουν στις τελετουργικές εκδηλώσεις του αγροτικού πληθυσμού. Με αυτό το κυτταρικό υλικό ο ανώνυμος ποιητής θα πλάσει τις παραλογές. Οι ερευνητές θεωρούν ότι η πρώτη εκδοχή Του νεκρού αδελφού, πρέπει να αναζητηθεί στους χρόνους και τους χώρους της ακριτικής ποίησης (9ος μ.Χ. αιώνας).
Πρόκειται για ένα μεγάλο διαβαλκανικό θέμα - μύθο, που περιλαμβάνει όλα τα γνωρί-σματα της πολύπαθης χερσονήσου, το άγριο πάθος, την παγανιστική έξαρση, τη μανία για έρωτα και θάνατο, τον απόλυτο θρήνο. Η ελληνική θυμοσοφία θέλοντας να τονίσει μια μεγάλη, συμφορά χρησιμοποιεί την έκφραση «μάνα με τους εννιά σου γιους, τη μια σου θυγατέρα» ορμώμενη (και ας μην το γνωρίζει) από αυτό ακριβώς το μύθο.
Η διασκευή του σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη.
Η θεατρική διασκευή που έχει κάνει αυτός ο εξαιρετικός σκηνοθέτης, αποτελείται από διάσπαρτες Ελληνικές παραλλαγές της παραλογής από την κεντρική Ελλάδα την Κρήτη την Θράκη, την Μακεδονία και Βαλκανικές εκδοχές της παραλογής από τη Σερβία, την Αλβανία , την Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Τέλος συνταιριάζει αφηγήματα, λαϊκά μοιρολόγια και λαϊκά δρώμενα από όλες τις Ελληνικές εκδοχές και εδάφια των Βαλκανικών παραλογών καθώς και κατάρες, επικλήσεις , ανακαλήματα και θρηνητικά παραγγέλματα.
Η σημερινή παρουσίαση.
Σκηνοθετικά, είναι στηριγμένη στη θεατρική διασκευή του Σωτήρη Χατζάκη, υποστηριζό-μενη βεβαίως από πολύ λιγότερα πρόσωπα, και θεατρική έξαρση.
Θα προτιμούσα να το χαρακτηρίζαμε, περισσότερο θεατρικό δρώμενο, και λιγότερο θεατρι-κή παράσταση. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη εικόνα, εκτός του πρακτικού λόγου –της έλλειψης χώρου, σκηνής, υλικών, και οικονομικών δυνατοτήτων - παίζει το ρόλο του από μηχανής θεού, που αναλαμβάνει να μας μεταφέρει στους διαφορετικούς χώρους του δράματος.
Η τραγική φιγούρα της Μάνας, θα αρνηθεί, θα πονέσει, θα δυστυχήσει και τέλος θα καταραστεί το νεκρό γιο της, θεωρώντας τον υπεύθυνο για την απώλεια του στερνού της παιδιού, που δεν είναι άλλο από την μονάκριβή της κόρη, την Αρετή.
Οι δύο χοροί, ανδρών και γυναικών, που αποτελούνται από τρία πρόσωπα ο καθένας, (ο αριθμός 3 είναι πολύ σημαντικός στην λαϊκή αλλά και θρησκευτική μας παράδοση) θα παίξουν το ρόλο της συνείδησης και των ερινυών του κάθε προσώπου, αναλόγως κάθε φορά, πως προστάζει το κείμενο.
Τέλος, οι δύο ενδιάμεσοι αφηγητές, είναι ένα εύρημα της διασκευής του Σωτήρη Χατζάκη (ο ένας εξ’ αυτών εμφανίζεται ως Λευκή γριά) τοποθετούνται στο ρόλο των ιεροπρακτών, με συνειδητό ρόλο, να συνδράμουν ο καθένας το χορό που αντιπροσωπεύει, αλλά ταυτοχρόνως να δέσουν την αφηγηματική δομή του έργου. Προς επίρρωση των λεγομένων τους (των χορών) θα θυμώσουν, θα επιβάλλουν, θα συναινέσουν μαζί τους, θα αρνηθούν μερικές φορές, αντιτιθέμενοι στην αρχική τους αποστολή.
Η ομιλία – προφορά των ομιλητών και των ηθοποιών διαφέρει από στίχο σε στίχο και αυτό συμβαίνει γιατί έχω δανειστεί αναλόγως της λυρικότητας, διαφορετικές εκδοχές του μύθου
από όσες αναφέρονται. Υπάρχουν εδάφια από μια εκδοχή της Γορτυνίας, άλλα από την Κρητική, άλλα από της Μάνης, ακόμα και από την Αθήνα.
Χρίστος Λάτσινος
Η θεατρική διασκευή Του νεκρού από τον Σωτήρη Χατζάκη κυκλοφορεί σε από τις εκδόσεις IANOS, σειρά «μικρός IANOS» 2006
Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009
Ανακοίνωση - Πρόσκληση

- Εγγραφή νέων μελών
- Απολογισμός απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου
- Διενέργεια Εκλογών για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.
Το Δ.Σ.
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009
Εκδρομή στο καταφύγιο Παναιτωλικού

Τιμή συμμετοχής: 15 ευρώ.
Του νεκρού αδερφού.
Η Προσαρμογή κι η επεξεργασία κειμένων, όπως και η σκηνοθεσία είναι του Χρίστου Λάτσινου .